3 tipy, ako na to
V globále platí, že nič nie je zadarmo. A ak ide o podnikane, platí to dvojnásobne. K začiatkom podnikania však rozhodne patrí i propagácia firmy, značky, produktov alebo služieb. Kvalitná reklama niečo stojí a vedzte, že nejde o jednorazovú investíciu. Do propagácie musíte investovať neustále. Ako teda funguje reklama zadarmo?
Nejde o žiadny mýtus, legendu ani nejakého bájneho jednorožca. Marketingové agentúry by sa mohli nahnevať, no online marketing zadarmo je možný či sa im to páči, alebo nie. Jediné čo musíte do tohto druhu reklamy investovať - je čas. Na začiatok podnikania sú však tieto „lacné“ kroky najlepším spôsobom ako prilákať potenciálnych zákazníkov.
Kvalitný content
Content alebo obsah webu je presne to, čo na začiatku vášmu online podnikaniu nesmie chýbať. Môžete zaplatiť najdrahšiu reklamu, no ak máte na webe „hnoj“, zákazník po prvých prečítaných riadkoch odchádza. Ľudia vedia čítať a aj keď čítajú čoraz menej, ak niečo cielene hľadajú, idú si za tým, čo ich presvedčí o kvalite.
Tvoriť obsah na svoj web vás zároveň posúva v rámci SEO, ktoré je v online priestore enormne dôležité. S kvalitným SEO sa behom pár dní môžete dostať na prvé stránky vo vyhľadávaní. Zriaďte si blog alebo pravidelne aktualizujte svoje príspevky, vyhľadávače ako Google to vedia oceniť. Tvorte originálny obsah, žiadne kopírovanie od slova do slova.
Sociálne pozitívny
Čo to znamená? Ak chcete preraziť, musíte byť spoločenský, tzv. sociálne aktívny. Pre marketingové aktivity a komunikáciu s potenciálnymi zákazníkmi dnes nestačí telefónne číslo a email. Sociálne siete, ako Facebok, Twitter, Youtube, Instagram alebo Linkedln. Tvorba komunity na viacerých frontoch je časovo náročná, no v okamihu ako tam ste, je väčšia šanca, že sa o vás dozvedia. Reklama zadarmo ako vyšitá, obrňte sa ale trpezlivosťou. Nevenovať sociálnym sieťam pri podnikaní pozornosť je ako ignorovať zákazníka priamo za pultom. Nič nevidí, tak odchádza.
Linkbuilding – predajte sa
Opäť sme pri SEO. Ak však chcete, aby ste na internete boli dohľadatelní, získavanie spätných odkazov tomu môže výrazne napomôcť. Čím viac vašich odkazov v online priestore koluje, tým je väčšia šanca, že na vás niekto natrafí.
Registrácie do free katalógov alebo prosba vašich partnerov či dodávateľov, aby odkaz na váš web umiestnili na svoje sociálne siete alebo weby, nič za to nedáte. Získavate návštevnosť a váš partner zvýši šancu, že jeho produkt predáte. Spätný odkaz má silu zvýšiť povedomie o značke a takisto samotný predaj.
Autor: Denis Ruščák