Peter Kuba (Roko): V reklame mi najviac chýba pokora a rešpekt
Reklamná brandža má neustále nejaké adekvátne kreatívne personálne inzeráty – hľadajú accountov, arťákov, grafikov. Čo by ste však mali vedieť, ak chcete pracovať v reklame? Na otázku nám odpovedal Peter Kuba, riaditeľ reklamnej agentúry Roko, ktorá v týchto dňoch oslavuje 20 rokov na trhu.
Mal by určite vedieť počúvať, rozmýšľať a byť proklientsky orientovaný. Je to veľmi ťažké, lebo časy, keď sa klienti bili o agentúru, a keď k nim prišiel account alebo kreatívec, všetci sa na neho zbožne pozerali, sú dávno preč. Voči klientom musíme vystupovať maximálne ústretovo, snažíme sa ich pochopiť a čo najviac naplniť ich očakávania, až do tej miery, že je to kontraproduktívne.
V reklame mi najviac chýba pokora a rešpekt. Častokrát stretávame u klienta ľudí, ktorí majú problém niečo naformulovať. Možno neovláda anglikanizmy, ktoré v reklame bežne používame, ale rozumie svojmu biznisu a životu. Je to o tom, že sa nesmieme cítiť ako majstri sveta. Primárne treba vedieť počúvať a premýšľať. A je potrebná aspoň minimálna dávka sebareflexie. Keďže v reklama sú tvoriví ľudia, majú tendenciu si myslieť, že je to to najlepšie, čo môže byť. Nemusí by byť tak. Musíme sa vedieť spätne pozrieť na svoj výstup, vždy sa dá všetko zlepšiť alebo urobiť lepšie.
Ste stvorený pre reklamu? Dvere sú otvorené aj pre vás. Kreatívnych, zodpovedných, inšpiratívnych, nadšených, s názorom, čo vedia piecť. Vítame všetkých. Čo neviete, to vás naučíme. Ukážte čo vo vás je.
Viac informácií získate na www.20rokovreklamy.sk