E-marketing

E-marketing

Marketing

Marketing

Reklama

Reklama

Travel Marketing

Travel Marketing

Art Marketing

Art Marketing

Hi-Tech

Hi-Tech

Hľadať

Marketing v hotelových službách v dobe internetu.

S rozvíjajúcimi sa  IT technológiami a internetom sa otvárajú hotelierom nové možnosti, ktoré posúvajú ich marketing do vyššej dimenzie. Staré metódy strácajú na účinnosti a s narastajúcou konkurenciou je potrebné hľadať riešenia, ako osloviť čo najviac potencionálnych zákazníkov. 
Novodobý marketingový mix môžeme rozdeliť na online a offline marketing, pričom sa navzájom dopĺňajú, aj keď v poslednej dobe online marketing získava u hotelierov prevahu aj z hľadiska omnoho nižších nákladov a dobre sledovateľných výsledkov.
Úspech vychádza z pochopenia cieľovej skupiny, ich potrieb a očakávaní. Klientom je potrebné poskytnúť dôvod, prečo navštíviť práve dané zariadenie a nie konkurenciu. Nové možnosti, ktoré ponúka internet prinášajú hotelierom aj nový typ klientov, ktorí využívajú ponuky zverejnené na zľavových portáloch.
Možnosti prezentovania zariadenia prostredníctvom internetu:
  • •webová stránka
  • •sociálne siete (facebook, twitter)
  • •rezervačné portály (booking.com)
  • •pay-per-click (google, etarget)
  • •bannerová reklama
  • •internetové PR články
  • •i-katalógy a fulltextové vyhľadávače
  • •emailing a direct mailing
  • •zľavové portály
Prostredníctvom týchto nástrojov je možné selektovať a osloviť potencionálnych klientov, udržiavať vzťah už s existujúcou klientelou a vďaka novodobým technológiám poskytnúť im efektívny vernostný program. 
 
Webová stránka je v dnešnej kyber dobe už snáď nevyhnutnosťou. Ako sa hovorí, ak nie si na webe, tak neexistuješ. Samozrejme funkciu vlastnej web stránky je možné suplovať prezentáciou na rôznych tematicky zameraných portáloch, prípadne sociálnych sieťach. Túto možnosť využívajú hlavne malí prevádzkovatelia ubytovacích zariadení. Ak však chceme osloviť čo najširšiu klientelu, je potrebné, aby hotelové zariadenie disponovalo vlastnou webovou stránkou. Vďaka užitočným a hlavne veľmi predným nástrojom spoločnosti Google vie manažment, prípadne marketingové oddelenie hotela veľmi presne vyhodnotiť kto sú návštevníci ich webovej stránky, odkiaľ sa k nej dostali a čo ich najviac zaujímalo. Google Analytics je veľmi prospešný nástroj na analýzu marketingových aktivít.
Sociálne siete sú ďalším významným prvkom v budovaní povedomia o zariadení, napomáhajú komunikáciu s už existujúcou klientelou, ale taktiež vďaka nim je možné osloviť aj novú klientelu. Prostredníctvom sociálnych sieti je možné podávať okamžité informácie o dianí v hotelovom zariadení, alebo okolí a taktiež takmer ihneď sledovať odozvu publika. Tak ako pri web stránke je aj pri profile na sociálnej sieti dôležité udržiavať aktuálne informácie a z času na čas sa tak povediac pripomenúť „likerom“ nejakým príspevkom. Taktiež je veľmi dôležitá intenzita zdieľania príspevkov na sociálnych sieťach. Príliš časté zdieľanie informácií môže viesť k poklesu „likerov“ na funpage a však zdieľanie informácií s veľkým časovým rozostupom, môže mať taktiež negatívny účinok. Je teda veľmi dôležité venovať sa firemnej prezentácií na sociálnych sieťach a však s mierou.
 
Rezervačné portály sú v poslednej dobe významným prezentačným a predajným kanálom pre hotelové služby. Zákazník môže jednotlivé zariadenia selektovať a porovnávať podľa rôznych kritérií a nakoniec sa rozhodnúť, ktoré zariadenie mu vyhovuje najviac. Okrem lokality, ceny a spracovania prezentácie zariadenia v podobe fotografií a základných informácií, rozhodujú pri voľbe aj recenzie od ostatných klientov. Lídrom na našom aj svetovom trhu je holandský rezervačný portál booking.com. Jednoduchosť rezervácie cez smart phone, tablet či notebook z akéhokoľvek miesta  kde sa práve klient nachádza je veľmi obľúbeným výdobytkom. Nevýhodou tohto rezervačného portálu je, že hotelové zariadenie sa nemôže vyjadriť k recenzií hosťa. Často krát ide za subjektívne negatívne hodnotenia, ktoré však nie su priamo zapríčinené hotelom, alebo do konca s ním vôbec nesúvisia. O bizarných sťažnostiach či požiadavkách hosťa vie svoje určite každý hotelier. 
 
Pay per click, bannerová reklama a PR články majú za úlohu osloviť a  priviezť potencionálneho zákazníka na webovú stránku. Ide o veľmi efektívny a hlavne odsledovateľný spôsob prezentácie hotelových služieb. Hotelové zariadenie si môže presne zadefinovať koľko je ochotné investovať, akú cieľovú skupinu z hľadiska záujmov, veku a lokality chce osloviť. Lídrom v pay per click je v našom prostredí Google a Etarget, ktoré taktiež ponúkajú aj možnosť bannerovej reklamy. Vďaka nástrojom spoločností Google a Etarget má hotelové zariadenie presné informácie o efektívnosti ich online kampane. Internetové PR články majú takmer rovnakú funkciu ako PR články v tlači s tým rozdielom, že sa do nich umiestňujú linky, webové adresy odvolávajúce sa na danú tému, či produkt, čím privádzajú klientov na web stránku hotelového zariadenia.
 
I-katalógy a fulltextové vyhľadávače sú ďalším dôležitým nástrojom vo svete internetového biznisu. S i-katalógmi je spojená veľmi pracná registrácia hotelového zariadenia. Množstvo katalógov ponúka svoje základné služby zadarmo. Registrácia do i katalógov je veľmi dôležitá aj z toho hľadiska, že nadväzuje na odkazy generované fulltextovými vyhľadávačmi. Pre fulltextové vyhľadávače je podstatná SEO optimalizácia danej webovej stránky.  Mnoho hotelových zariadení robia obrovskú chybu, keď sa pri svojom webe sústredia hlavne na vizuálnu časť a vynechávajú kvalitnú SEO optimalizáciu. Webová stránka môže byť akokoľvek dokonale vizuálne spracovaná, bez optimalizácie je takmer nemožné aby ju potencionálny klient našiel cez fulltextové vyhľadávače.
 
Emailing a direct mailing, donedávna veľmi obľúbená forma zdieľania noviniek a ponúk svojim existujúcim, ale aj potencionálnem zákazníkom a však s obrovským množstvom spamu, ktorý dostávajú klienti denne do svojej mailovej pošty stráca svoj význam a pre mnohých je skôr otravná. Hotelové zariadenia by mali tento spôsob komunikácie využívať hlavne pri stálych hosťoch, ktorí nevyužívajú sociálne siete a výslovne si prajú byť informovaní takýmto spôsobom.
 
Na záver fenomén posledných rokov, zľavové portály. Zľavové portály vznikli pravdepodobne po inšpirácií projektom Groupon, ktorý vznikol v roku 2008. Od tej doby aj u nás vznikalo nespočetné množstvo kvalitných aj menej kvalitných zľavových portálov, ktoré svojim klientom ponúkajú svojim klientom zľavy na rôzne služby, či produkty. Zákazníci prostredníctvom týchto portálov nakupujú s veľkou obľubou hlavne pobyty a tým prinášajú hotelierom nový typ zákazníkov, ktorí by pravdepodobne bez existencie zľavového portálu nikdy neuvažovali nad kúpou nejakého pobytu v danom hotelovom zariadení. Výhodou spolupráce kvalitného zľavového portálu a ubytovacieho zariadenia je, zľavový portál robí kampaň na spropagovanie daného zariadenia a je schopný predať veľké množstvo pobytov. Nevýhodou pre ubytovacie zariadenie je cena za ktorú sa tieto pobyty predávajú. Pre hotelové zariadenie je veľmi dôležité vybrať si správny zľavový portál, keďže na slovenskom trhu ich je hneď niekoľko a nie každý prináša uspokojujúce výsledky a taktiež je dôležité dohodnúť výhodné zmluvné podmienky. Medzi lídrov slovenského trhu sa radia zlavadna.sk a zlavomat.sk. 
 
Autor:
Daša Lofajová
 
 
 
 
  
 

Kto je online?

Práve tu je 99 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Vydavateľ

Agentúra EL (Agency EL), s.r.o., Partizánska cesta 1513, 02601 Dolný Kubín

 ISSN: 2585-9900