E-marketing

E-marketing

Marketing

Marketing

Reklama

Reklama

Travel Marketing

Travel Marketing

Art Marketing

Art Marketing

Hi-Tech

Hi-Tech

Hľadať

Bleskovky

Nike nahradí Adidas v NBA

Táto zmena sa prejaví už v sezóne 2017-2018. Nike uzavrelo dohodu, ktorá mu umožní vyrábať oblečenie s logom NBA na osem rokov.

Hodnota tohto obchodu je viac ako jedna miliarda, čo je takmer dvojnásobok hodnoty zmluvy, ktorú mala NBA podpísanú s Adidas. Odhaduje sa, že táto zmluva prinesie Nike približne 1,5 miliárd dolárov ročne z  maloobchodných tržieb. Komisár NBA Adam Silver vyhlásil, že spolupráca s NIKE by  mala prispieť k globálnej popularite NBA.

Čítať ďalej...

Neologizmus, ktorý možno aj vy počúvate v sfére marketingu čoraz častejšie. Prečo? Pretože influencer je novodobou marketingovou „postavičkou“, ktorá má skutočnú silu hýbať trhom. Nejde o fiktívnu postavu a nemožno ho definovať ani ako povolanie. Influencer má svoj spoločenský status, ktorým dokáže ovplyvňovať názory a správanie (aj obchodné) ľudí. Geniálny nástroj pre tvorbu reklamy.

InfluencerS vývojom technológií, ale aj napredovaním spoločnosti vzniká množstvo nových ciest, ktorými možno zaujať potenciálneho zákazníka. Definícia influencera (podľa Cambridge Dictionary) znie, že ide o osobu, ktorá disponuje silou ovplyvňovať názory a konanie iných osôb. Žiadna novinka, už stovky rokov tu máme umelcov, politikov či filozofov, ktorí ovplyvňovali verejnú mienku. Prečo je influencer iný?

Spájajú ľudí

To je práve to, čím sú influenceri iní. Predovšetkým preto, že dnešná doba umožňuje stať sa influencerom doslova „každému“, kto má internet. Samozrejme, potom už záleží len na tom, do akej miery a akým spôsobom dokáže ovplyvňovať verejnosť.


Najčastejšie ide o verejne známe osoby, ktoré majú okruh svojich fanúšikov na sociálnych sieťach (športovci, herci, youtuberi). A práve na týchto ľudí, ktorých spájajú, majú najväčší vplyv. Nie je však pravidlom, ak máte na Instagrame stotisíc folowerov, ešte to neznamená, že budete influencerom, resp. úspešným influencerom. Niekedy sa influencerom stane známa osobnosť a inokedy postavenie do tejto role urobí z človeka slávnu osobnosť.

Schopnosť tvoriť

Ak sa firma rozhoduje pre výber správneho influencera, ktorý bude prezentovať ich značku (produkt, službu...), mali by dobre zvážiť o akú osobu pôjde. Dôležitá je totiž odozva potenciálnych zákazníkov a sympatie voči danej osobe. Influencer má značku posilniť. Nemá byť jej hlavnou tvárou.
Podnik musí sledovať jeho/jej aktivity, vzdelanie, kreativitu, výsledky a aj imidž. Nepozerať na influencera ako na človeka, ktorý prinesie svoje stádo, ale pozerať naňho ako na človeka, ktorý je prostriedkom pre posilnenie nášho marketingu.
Firma musí vedieť, čo influencer robí, nesmie mu chýbať hlavne kreativita. Ľudia nemajú radi, ak je reklama v podaní ich obľúbenej osobnosti nútená a umelá. Čaro dobre podanej reklamy influencerom je to, že ju dokáže prezentovať prirodzene. Vytvára svoj vlastný obsah, ktorý predáva. Koniec koncov, v závere rozhodujú aj tak čísla.


Oživili trh reklamy

Kedysi krásna žena alebo vyšportovaný chlap. Stačilo ak v reklame zavlnila bokmi a on ukázal biceps. Dnes to vôbec nie je to najdôležitejšie. Influenceri sú v spoločnosti zárukou kvality, dôvery a na spoločnosť pôsobia trendy a „cool“. Nepôsobia komerčne a zároveň v relatívne krátkej dobe dokážu zatraktívniť značku, produkt či službu.

Známi influenceri:chiashake
1. Gogo
2. Peter Sagan
3. Rytmus
4. Majk Spirit
5. Matej „Sajfa“ Cifra
6. Zuzana Plačková
7. Dominika Cibulková
8. Lucy Pug
9. Expl0ited
10. Marek Hamšík

Autor: Denis Ruščák

Kto je online?

Práve tu je 68 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Vydavateľ

Agentúra EL (Agency EL), s.r.o., Partizánska cesta 1513, 02601 Dolný Kubín